MENOPOZ Nedir?

Menopoz her kadının yaşamında kritik bir evredir. Menopoz dönemi ve sonrasındaki yıllar, kadınların yaşamının neredeyse üçte birini oluşturmaktadır.

Çok yönlü bir değişim süreci olan menopoz döneminde, kadınların yaşam kalitesi etkilenebilir ve çeşitli sağlık sorunlarının gelişme riski artabilir. Bu nedenle menopoz döneminde yaşanan sıcak basmaları, gece terlemeleri, kaygı, huzursuzluk ve duygu durumundaki değişiklikler önemli sağlık sorunlarıdır.

Menopoz Döneminin Kadın Sağlığına Etkileri

Kadınlarda menopoz döneminde östrojen hormonu düzeylerinin aşırı düşmesiyle birlikte çeşitli belirtiler ve sağlık riskleri görülür.

Damar sertliği (ateroskleroz), kalp hastalıkları ve kemik erimesinin (osteoporoz) ortaya çıkma riskinde ise artış görülür.

Menopozda östrojen azalmasıyla ilişkili belirtiler aşağıdaki gibi özetlenebilir:

• Ateş basmaları
• Uyku Bozuklukları
• Gece terlemeleri
• Halsizlik

Cinsel organlarda ve idrar yollarında fonksiyon azalmasına bağlı vajinada kuruluk ve tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonları gibi durumlar gözlenebilir.


Sizde bu belirtilerden hangileri var?

Background

Sıcak basması, gece terlemesi gibi menopoz belirtilerinin nedeni nedir?

Bu belirtilerin ortaya çıkmasındaki en büyük etkenin, östrojen hormonundaki azalma olduğu düşünülmektedir.

Östorejen azalması neye yol açar?

Östrojen miktarındaki azalma, beynin vücut sıcaklığını kontrol etmekle ilgili bölümü olan hipotalamus üzerinde etkiye sahiptir. Gerçek nedeni tam olarak bilinmemekle beraber, azalan östrojen düzeyleri, hipotalamusun “kafasını karıştırarak” vücudun aşırı ısındığına dair yanlış bir algıya neden olur. Hipotalamus devreye girer, vücuda “soğutma” moduna geçmesi için mesaj gönderir.

Bu durum “sıcak basması” olarak yaşanan yüzde kızarma, terleme ve diğer zincirleme reaksiyonlara neden olur.

Diğer bir teoriye göre menopozla beraber östrojenin eksilmesi, vücudun sıcaklığının düşürülmesinden sorumlu olan bazı hormonların (norepinefrin, serotonin) daha fazla üretilmesine neden olur. Bu durumda, vücut sıcaklığındaki küçük değişiklikler sıcak basmalarıyla sonuçlanır.

Diğer etkenler

Menopoz dönemindeki östrojen dalgalanmalarının dışında ilave bazı durumlar ve hastalıklar da sıcak basmalarına neden olabilir. Örneğin panik bozukluklar, enfeksiyonlar, obezite, diyabet, tiroid hastalığı, kanser, bazı ilaçlar (bazı osteoporoz, meme kanseri ilaçları gibi).

MENOPOZ dönemindeki belirtiler

NE ZAMAN ortaya çıkar?

Belirtiler menopoz öncesinde veya daha geç dönemde ortaya çıkabilir. Menopoz süreci ilerledikçe farklı doku ve organlar kendine özgü belirtiler göstermeye başlar.

Ateş basması ve uyku bozuklukları en erken ortaya çıkan belirtilerdir ve yıllar içinde erken dönemde tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonları, vajinada kuruluk, cinsel isteksizlik gibi sorunlar, daha geç dönemlerde ise kemik erimesi ve kalp damar sistemine bağlı belirtiler ortaya çıkar.

Şunu unutmamak gerekir ki, bahsedilen tüm bu belirtilerin görülmesi, ne kadar süreceği ve şiddeti kişiden kişiye değişebilmektedir.

image
Background

Her kadın menopozun tüm belirtilerini yaşar mı?

Peki bu belirtileri aynı şiddette mi hisseder?

Her kadının doğası farklıdır. Bazı kadınlar menopoz döneminin ilk yıllarını çok hafif belirtilerle atlatırlarken bazıları şiddetli belirtiler gösterebilirler. Öncelikle bilinmesi gereken, bazı kadınlarda menopoza girdiklerinde adet kanamasının durması dışında başka hiçbir belirtinin ortaya çıkmamasının tümüyle normal olduğudur.

Menopoz belirtilerinin ortaya çıkıp çıkmaması, toplumdan topluma bile değişebilmektedir. Örneğin, Uzak Doğu ülkelerindeki kadınların çoğu sıcak basması belirtisini yaşamazlar ve bu ülkelerin konuşma dillerinde bu belirtiyi tarif edecek bir kelime dahi bulunmaz.

Menopoza bakış açısı, şartlanmalar ve önyargılar; özellikle ateş basması, ruhsal çökkünlük hali ve sinirlilik gibi belirtilerin şiddetini etkileyebilmektedir.

Background

Menopoz Belirtileri Önlenebilir mi?

Menopozun olumsuz etkilerini azaltabilmek için çoğu kadın uygun tedavi yolları aramaktadır. Hormon tedavisi, menopoz belirtilerini azaltmak için genellikle önerilen bir yöntemdir.

Hormon tedavisine uygun olmayan ya da hormon kullanmak istemeyen kadınlar için ise saflaştırılmış arı poleni ekstraktı (PureCyTonin®) içeriği ile Serelys etkili bir seçenektir.

Serelys, Menopoz döneminde kadınlarda görülen aşağıdaki tüm belirtilerin azalmasına destek olur:

• Sıcak Basması
• Gece Terlemesi
• Uyku Bozuklukları

• Huzursuzluk
• Eklem Ağrıları

• Asabiyet
• Ödem

image

Menopoz şikayetleriniz için hormon içermeyen

Avrupa'dan sonra artık Türkiye'de...

Polen ekstresi ve E vitamini içeren doğal destek ürünüdür.

Östrojen içeren hormon tedavisinin kontrendike olduğu veya hormon tedavisi ya da bitkisel östrojen kullanmak istemeyen kadınlar için pre-menopoz ve menopoz belirtilerini azaltan hormonal olmayan bir seçenektir.

Ne kadar süre kullanılmalı?

İstenen etkileri gözlemleyebilmek için, ilk kullanımda en az iki ay devam edilmesi önerilmektedir. 6-8 haftada semptomların hafiflemesi, sürekli kullanımda, zamanla faydaların artması beklenir.

Background

Arı poleni mi? mi?

Screenshot

SERELYS, polen alerjenleri giderilmiş, saflaştırılmış polen ekstresi içerir.

Arı polenleri, özel bir teknoloji ile saflaştırılarak patentli PureCyTonin® (arı poleni ekstresi) elde edilir. Saflaştırma işleminde polenin alerjen içeren kabuğu uzaklaştırılarak faydalı polen özü ortaya çıkarılır. Böylece hem alerji yapan unsurlar giderilir hem de insan vücudunun %100’ünden yararlanabildiği polen ekstraktı elde edilmiş olur.

image

Menopoz sorunlarıyla başa çıkmada

11 ÖNERİ

Pic Pic Pic
  • 1. Menopozu doğal bir süreç olarak kabul edin.

  • 2. Yaşadığınız fiziksel ve ruhsal sıkıntılarla ilgili konuşmaktan ve yardım istemekten çekinmeyin. Menopoz sürecini ve hislerinizi eşinizle, çocuklarınızla paylaşın. Süreci daha rahat geçirmeniz için anlayış göstereceklerdir.

  • 3. Mutlaka bir kadın doğum uzmanına danışarak süreç hakkında bilgi alın, aklınıza takılan soruları danışın.

  • 4. Sağlıklı kaynaklardan bilgi edinin. Kadın doğum uzmanınız, eczacınız, aile hekiminiz en yeni ve sağlıklı bilgileri sizinle paylaşacak olan uzmanlardır.

  • 5. Kemik sağlığınızı korumak, ideal kilonuzda kalmak ve zinde olmak için spor yapın. Her gün tempolu 30 dakika yürüyüş kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.

  • 6. Sağlıklı beslenin. Metabolizmanız menopoz dönemiyle beraber yavaşlamaya başlar. Bu nedenle aynı şekilde beslenseniz bile daha hızlı kilo alabilirsiniz. Formunuzu ve sağlığınızı korumak için karbonhidrattan zengin unlu gıdalar, pilav, makarna gibi besinleri azaltıp bunların yerine daha çok sebze, meyve tüketmeye çalışın. Menopoz süreciyle artan kemik erimesi (osteoporoz) riskini azaltmak için daha fazla peynir, yoğurt ve süt tüketin.

  • 7. Rahatlama teknikleri, nefes egzersizleriyle bu dönemde artan kaygı, öfke, asabiyet, ani duygusal dalgalanmaları azaltabilirsiniz.

  • 8. Hobi edinin. Daha önce yaptığınız hobilerinizle ya da yeni uğraşlar edinerek zihninizi kaygılardan uzaklaştırabilirsiniz.

  • 9. Zaman zaman hepimiz unutkanlık yaşayabiliriz. Ancak menopoz döneminde bu durum daha sık başınıza gelebilir. Kitap okuyarak, yeni hobiler, uğraşlar edinerek beyin jimnastiği yapmanız önemlidir. Düzenli yürüyüş ve egzersiz yapmak da konsantrasyonunuzun ve hafızanızın güçlenmesine yardım edebilir.

  • 10. Bu dönemde cinsel istekte azalma, vajinal kuruluk gibi sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu konuda eczacınıza, doktorunuza danışarak bu tip sıkıntılarınızı azaltmanıza yardımcı olacak destek tedavilerden faydalanabilirsiniz.

  • 11. Serelys'den destek alabilirsiniz.

Nerede Bulunur?

Satış noktalarımızı bulmak için formu kullanın.