TEDAVİ ALANLARIMIZ

Cinsel İsteksizlik

Seksüel fonksiyonun sağlıklı devam edebilmesi, seks hormonları, ruhsal ve zihinsel sağlık, yorgunluk, yasam kalitesi gibi unsurlara bağlıdır.

Seks hormonları olan estrojenler ve androjenler cinsel isteğin ve uyarılmanın başlatılmasında ve artırılmasında önemli rol oynamaktadır. Estradiol, kadının seksüel uyarılma ve orgazm kapasitesini etkileyen vajinada kayganlaşmayı sağlayan ve vajinaya olan kan akışını artırır. Kandaki serbest testosteron oranı da cinsel istekle bağlantılıdır.

Kadınlarda cinsel isteksizlik

Kadınlarda cinsel isteksizlik fizyolojik, psikolojik, sosyolojik, ailevi sebeplerden kaynaklanıyor olabilir. Bunun temelinde tıbbi bir sebep olabilir. Bu nedenle hekim ve eczacınıza danışınız.

Cinsel isteksizliğin belirtileri nelerdir?

·         Libidoda azalma

·         Zevk almada azalma

·         İyilik hissinde azalma

·         Hoşa gitmeyen duygu durumu

·         Azalan motivasyon

·         Sürekli, açıklanamayan halsizlik

Cinsel isteği artırmak için 11 öneri

1. Eşinizle konuşun: Adet öncesi, menopoz dönemi, doğum sonrası gibi çeşitli dönemlerde yaşadığınız fiziksel ve ruhsal değişim cinsel isteğinizi etkileyebilir. Eşinizin bu tip fiziksel değişiklikleri bilmesi ikiniz için de daha rahatlatıcı olacaktır.

2. Bilgi edinin: Bu konuda doktorunuza ya da eczacınıza danışabilirsiniz.

3. Kendinize zaman tanıyın: Cinselliğin kötü bir şey olmadığını düşünmeye daha fazla zaman ayırın. Fiziksel ihtiyaçlarınıza ve yeni deneyimlere kapınızı açın.

4. Kegel egzersizleri yaparak pelvik bölgedeki kaslarınızı güçlendirin: Kegel egzersizlerini yapmak için, idrarınızı yaparken durdurmak için kullandığınız kaslarınızı kasın. İki-üç saniye kadar kasın ve sonra gevşetin. 10 kez tekrarlayın. Günde 5 kez yapmaya çalışın.

5. Rahatlamaya çalısın: Cinsel ilişkiye girmeden önce beraber bir şeyler yapmaya çalışın veya derin nefes alma egzersizleri gibi rahatlama tekniklerini deneyin.

6. Sağlığınıza dikkat edin: Genel zihinsel, fiziksel ve duygusal sağlığınızla cinsel sağlık birbirine oldukça bağlıdır. Dolayısıyla, vücudunuzu sağlıklı tutmak için edindiğiniz sağlıklı alışkanlıklar cinsel yaşamınızı da canlandıracaktır.

7. Egzersiz yapın: Fiziksel aktivite iyi bir kan akışı sağlayıp kalbinizi ve damarlarınızı da güçlendirecektir. Duygu durumunuzu iyileştirecek ve gece daha iyi uyumanızı sağlayacaktır.

8. Sigara kullanmayın: Sigara, vajinal dokulara kan akışını etkileyen damar hastalıklarına neden olur. Ayrıca, sigara içen kadınların sigara içmeyen kadınlara göre iki yıl daha erken menopoza girme eğiliminde oldukları belirlenmiştir. Sigarayı bırakmak için yardıma ihtiyacınız olduğunuz düşünüyorsanız aile hekiminize, eczacınıza ya da doktorunuza danışabilirsiniz.

9. Doğru beslenin: Aşırı yağlı yiyecekler, kardiyovasküler hastalıklar için önemli risk faktörleri olan yüksek kolesterol ve obeziteye yol açar.

10. Cinsel hayatınıza eğlence getirin: Yeniliklere açık olun, duyularınızı canlandırmak için ortama güzel bir koku, mum ışığı, güzel bir müzik ekleyin. Eşinizin cebine romantik notlar, şiirler bırakın.

11. Lady Vigor'dan destek alabilirsiniz.

 

Kingsberg SA, et al. Attitudinal survey of women living with low sexual desire. J Womens Health (Larchmt). 2014;23(10):817-23. Iran Red Crescent Med J. 2015 November; 17(11): e26685, Food and Chemical Toxoxl. 96; 145-154, 2016,

Journal of Toxicology 2016, Article ID 1250387 Phytother Res.2016 Jul 13. doi: 10.1002/ptr.5680.